Flyers per school

Cultuureducatie stopt niet om half drie. Juist na schooltijd zijn er tal van kansen voor leerlingen om hun onder schooltijd ontdekte talenten verder te ontwikkelen. Om de drempel naar naschoolse cultuureducatie te verlagen, ontwikkelden we het programma Kunst na School. In korte cursussen van zes weken kunnen leerlingen zich oriënteren op de verschillende kunstdisciplines. Er zijn cursussen in beeldende kunst, dans, muziek, theater en musical.

In schooljaar 2023-2024 bieden we het programma op maar liefst 25 basisscholen aan, in samenwerking met zes kinderopvangorganisaties. In vier blokken tussen de schoolvakanties in, met uitzondering van de periode tussen de zomer- en herfstvakantie, wordt er op één middag per week cultuureducatie gegeven. Er zijn twee verschillende cursussen van één aanbieder achter elkaar. Leerlingen kunnen voor € 30 per cursus meedoen. Cultuurweb stelt het keuzemenu samen, adviseert de scholen en ondersteunt het programma financieel. De scholen zijn zelf verantwoordelijk voor de praktische uitvoering op de school en de samenstelling van hun eigen programma.