Aanbod dans

Kidsdance

Aanbieder: Dance Innovation
Kidsdance is een leuke dansles voor het jongere kind. We dansen op muziek van nu, werken aan coördinatie, ritme en doen leuke dansjes. Ook word er veel gewerkt met verbeelding en eigen fantasie.

Doelgroep:  groep 1-2

Streetdance

Aanbieder: Dance Innovation
Streetdance is een stoere dans cursus voor leerlingen op de basisschool.  Tijdens de les werken we aan coördinatie, motoriek, houding en uitstraling. Ook gaat de groep werken aan een choreografie die ze tijdens de laatste les gaan laten zien in een spetterend optreden. Hoe doe je dat eigenlijk? Performen voor een publiek? Dat ga je leren in deze cursus!

Discipline:     Dans
Doelgroep:   groep 3-5
Ruimte:          speelzaal / gymzaal

Urban

Aanbieder: Dance Innovation
Heb jij zin om nieuwe coole URBAN dansmoves te leren? Door middel van een choreografie en muziek komt het allemaal bij elkaar. Zes weken lang gaat de groep lekker dansen en plezier maken met een spetterend eindresultaat!

Doelgroep:  groep 6-8

Musical-dans

Aanbieder: Studio Domingos
In deze dansles leren de kinderen te dansen op een musical naar keuze.  Ze leren een dans aan, acteren op het podium, zichzelf te presenteren en hoe zet je dit dan uiteindelijk om in dans.  De cursus wordt afgesloten met een optreden aan de ouders.

Discipline:    Musical - dans
Doelgroep:  groep 1-4 en groep 5-8

Kinderen voor kinderen dansles

Aanbieder: Studio Domingos

In deze les dansen de kinderen op alle kinderen voor kinderen dansjes.  Ze krijgen dans vanuit verschillende stijlen aangeleerd.
Dit alles is op de muziek van kinderen voor kinderen.  Ondertussen mag iedereen mee zingen en dansen op al hun favoriete hits.
De school mag beslissen of de cursus wordt afgesloten met een filmpje of een optreden.

Doelgroep:  groep 3-5
Ruimte:          speelzaal / gymzaal

Cheerleading

Aanbieder: Studio Domingos

In deze cursus leren de kinderen cheerleading. Deze gave sport is helemaal hip in Amerika. In het dansen worden er acrobatische bewegingen en gym oefeningen geleerd. Er wordt gedanst met attributen en er worden echte cheers aangeleerd. De kinderen zullen schitteren als echte cheerleaders!
De cursus wordt afgesloten met een optreden.

Discipline:   Dans (gym-acro)
Doelgroep:  groep 3-5 en 6-8

K-Pop

Aanbieder: Studio Domingos

In de grote steden is het al een rage: K-pop.  Koreaanse popmuziek waarbij gave dansjes horen. Je kent vast wel het nummer Gangnam Style.
K-pop is een muziek genre uit Zuid-Korea dat uit verschillende muziekstijlen bestaat. De bekendste groep momenteel is BTS. We sluiten de cursus af met een optreden.

Discipline:   Dans (gym-acro)
Doelgroep:  groep 3-5 en 6-8

Capoeira

Aanbieder: Batuque Capoeira Holland

Capoeira is een Braziliaanse vechtkunst, waarbij vechtsport, dans en acrobatiek worden gecombineerd en gespeeld op muziek. Ook de muziek wordt door de kinderen gemaakt. Capoeira is daardoor heel veelzijdig en een feest voor iedereen. Capoeira kent geen winnaars en verliezers, maar draait om het samen plezier hebben in het spel.

Discipline:    vechtkunst, dans, acrobatiek, muziek
Doelgroep:  groep 1-3 en groep 4-8

Max. aantal leerlingen per les:  20 leerlingen
Dagen beschikbaar:  dinsdag, donderdag en vrijdag

Batuque Capoeira Holland  heeft op de pagina 'Aanbod muziek' ook nog één cursus staan.